Case: Højmark Rejser

Resultater

Bestil rejse konverteringsrate: +34%
Bestil tilbud konverteringsrate: +88%
Nyhedsbrev signup konverteringsrate: +986%

Redesign

Før

Efter

Ændringer – i hovedtræk

Forside

  • Forbedret søgning i rejser og mere tydelig og iøjefaldende søgeboks.
  • Bedre brug af bannere med grafik og tekst, der engagerer besøgende til at klikke videre.
  • Synliggørelse af Højmark Rejsers kerneområder ift. konkurrenterne.
  • Mere nærhed ved tydelig præsentation af Højmark Rejsers egne ferierådgivere.

Hotellister

  • Mere simpel og overskuelig opsætning bl.a. med første hotel “above fold”.
  • Bedre overblik over de enkelte hoteller med tre unikke salgslinjer om hvert hotel og klar prisindikation ud fra søgekriterierne.
  • Kort præsentation af selve destinationen inkl. de vigtigste informationer og tydeligt link videre til destinationssiderne, liftkort, bykort mm.

Hotelsider

  • Større fokus på billedfremvisning og hurtig prisidentifikation først på siden.
  • Brug af normale stjerner til hotel-rating i stedet for Højmark Rejsers egne “snabelski”.
  • Væsentligt forbedret værelsespræsentation i overskueligt prisskema.
  • Lettere adgang til direkte booking via tydelige call-to-actions.

Tjekud-flow

  • Større overskuelighed og væsentligt færre valg for kunden i hele tjekud flowet.
  • Forkortet fra 6 til 3 trin/sider.
  • Kort og simpel præsentation af tilvalg og mersalgsprodukter.
  • Nye hjælpe-funktioner i hele flowet:
    1. Gem booking til senere
    2. Send booking til ferierådgiver
    3. Chat med ferierådgiver

Processen

1

Opstilling af målsætninger med samarbejdet

Med direktør John Brügmann og marketingchef Susanne Thinggaard blev målsætningerne med samarbejdet og det nye website fastlagt.

2

Brugertests og analyse

Vi brugertestede det gamle hojmark.dk, brugertestede konkurrenters websites, analyserede Google Analytics data, heatmaps mm.

3

Fremstilling af prototyper

Vi redesignede og beskrev dybdegående de mest essentielle sider: forside, hotellister, hotelsider, destinationssider og tjekud-flow.

4

Kravspecifikation

Vi skrev alle ønsker og krav til det nye website i en kravspecifikation og overlod implementeringen til Vestjysk Marketing og Ørskov Web.

5

Løbende optimering og tests

I dag laver jeg løbende optimering, brugertests og splittests på det nye website, så konverteringsraten konstant forbedres.

Højmark Rejser har siden 1992 sendt mange tusinde danskere af sted på skiferie i Østrig og Italien.

Rejsebureauet beskæftiger 19 medarbejdere i Ringkøbing og er en del af Skandinaviens største skirejsekoncern Ski Travel Group.

I forbindelse med det nye website har Højmark Rejser bygget to nye hoteller, som også er kommet online og også har påvirket salget positivt.

Mit samarbejde med Højmark Rejser startede i nov. 2011 og afsluttede 1. fase i maj 2012 med det nye website.

Jeg laver fortsat brugertests, splittests og konverteringsoptimering for Højmark Rejser.

Hvad siger kunden?

Konverteringsrate og ROI er væsentligt forbedret

Vi har de seneste 13 måneder samarbejdet fast med Mogens om gennemgribende optimering af vores website samt forskellige online aktiviteter.

Mogens er utrolig konstruktiv, faglig dygtig og samtidig en meget behagelig samarbejdspartner.

Han har været medvirkende til at vores konverteringsrater & ROI er væsentligt forbedret.

Susanne Thinggaard
Marketingchef, Højmark Rejser

Kontakt mig

Er du ikke tilfreds med din konverteringsrate og hvordan dit website performer, så kontakt mig gerne.

Ring på tlf. 2749 0754
Skriv på mm@mogens-moeller.dk

Der er lukket for kommentarer.