Case: Team Benns Ski

Resultater

Bestil rejse konverteringsrate: +29%
Bestil tilbud konverteringsrate: +94%
Nyhedsbrev signup konverteringsrate: +938%

Redesign

Før

Efter

Ændringer – i hovedtræk

Forside

  • Forbedret søgning i rejser og mere tydelig og iøjefaldende søgeboks.
  • Bedre brug af bannere med grafik og tekst, der engagerer besøgende til at klikke videre.
  • Synliggørelse af Team Benns Ski’s kerneområder ift. konkurrenterne.
  • Mere nærhed ved tydelig præsentation af Team Benns Ski’s egne ferierådgivere.

Hotellister

  • Mere simpel og overskuelig opsætning bl.a. med første hotel “above fold”.
  • Bedre overblik over de enkelte hoteller med tre unikke salgslinjer om hvert hotel og klar prisindikation ud fra søgekriterierne.
  • Kort præsentation af selve destinationen inkl. de vigtigste informationer og tydeligt link videre til destinationssiderne, liftkort, bykort mm.

Hotelsider

  • Større fokus på billedfremvisning og hurtig prisidentifikation først på siden.
  • Brug af normale stjerner til hotel-rating i stedet for Team Benns Ski’s egne “B’er”.
  • Væsentligt forbedret værelsespræsentation i overskueligt prisskema.
  • Lettere adgang til direkte booking via tydelige call-to-actions.

Tjekud-flow

  • Større overskuelighed og væsentligt færre valg for kunden i hele tjekud flowet.
  • Forkortet fra 6 til 3 trin/sider.
  • Kort og simpel præsentation af tilvalg og mersalgsprodukter.
  • Nye hjælpe-funktioner i hele flowet:
    1. Gem booking til senere
    2. Send booking til ferierådgiver
    3. Chat med ferierådgiver

Processen

1

Opstilling af målsætninger med samarbejdet

Med John Brügmann og Daniel Hansen blev målsætningerne med samarbejdet og det nye website fastlagt.

2

Brugertests og analyse

Vi brugertestede det gamle website, brugertestede konkurrenters websites, analyserede Google Analytics data, heatmaps mm.

3

Fremstilling af prototyper

Vi redesignede og beskrev dybdegående de mest essentielle sider: forside, hotellister, hotelsider, destinationssider og tjekud-flow.

4

Kravspecifikation

Vi skrev alle ønsker og krav til det nye website i en kravspecifikation og overlod implementeringen til Vestjysk Marketing og Ørskov Web.

5

Løbende optimering og tests

I dag laver jeg løbende optimering, brugertests og splittests på det nye website, så konverteringsraten konstant forbedres. Læs f.eks. dette blogindlæg om effekten af Facebook badges.

Team Benns Ski sender hvert år mange tusinde danskere af sted på skiferie i Østrig, Italien, Norge og Sverige.

I forbindelse med det nye website har Team Benns Ski bygget to nye hoteller, som også er kommet online og også har påvirket salget positivt.

Mit samarbejde med Højmark Rejser startede i nov. 2011 og afsluttede 1. fase i maj 2012 med det nye website.

Jeg laver fortsat brugertests, splittests og konverteringsoptimering for Team Benns Ski.

Hvad siger kunden?

Et vigtigt bindeled mellem den tekniske leverandører og os som kunde

Vores samarbejde med Mogens startede med brugertests, hvor vi fik klarlagt hvad der virkede og bestemt også, hvad der ikke virkede, på det gamle site.

Derefter gik Mogens i gang med design og struktur og ret hurtigt var et nyt og gennemtænkt design og struktur udarbejdet.

Mogens har hjulpet med implementeringen af hjemmesiden som et vigtigt bindeled mellem vores tekniske leverandører og os som kunden. Det har været en smertefri proces på Mogens’ del af arbejdet, og vi har været mere end tilfredse med samarbejdet!

Daniel Hansen
Team Benns Ski

Kontakt mig

Er du ikke tilfreds med din konverteringsrate og hvordan dit website performer, så kontakt mig gerne.

Ring på tlf. 2749 0754
Skriv på mm@mogens-moeller.dk

Der er lukket for kommentarer.