Resultat af splittest: Kan Trustpilot give mere salg?

Jeg lavede i fredags en lille gættekonkurrence om Trustpilot kan give mere salg på webshoppen www.ikastetiket.dk. Læs evt. mit oprindelig blogindlæg her.

Lad os se resultatet:

Resultatet

Versionen med Trustpilot konverterer altså 27,14% bedre end versionen uden Trustpilot.

Hvorfor denne store forskel?

Mit bud er, at positive kundeanmeldelser generelt har en stor effekt, når en potentiel kunde skal vurdere, om hun tør handle på en forholdsvis ukendt webshop.

Om så disse kundeanmeldelser kommer fra Trustpilot eller et andet sted tror jeg ikke umiddelbart har den store effekt. Men nu er integrationen med Trustpilot blot et oplagt valg, da de efterhånden har en fin service til håndtering af netop kundeanmeldelser.

Hvad tror du?

Lad mig høre dit bud. Hvorfor tror du Trustpilot versionen konverterer 27,14% bedre?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.2/10 (13 votes cast)
Resultat af splittest: Kan Trustpilot give mere salg? , 9.2 out of 10 based on 13 ratings

Kunne du lide mit blogindlæg?

Så vil jeg blive rigtig glad, hvis du gider dele det.

På forhånd tak!

Om Mogens

Jeg er specialist i konverteringsoptimering og arbejder som e-handelskonsulent i mit eget firma KVO. Du kan finde mig på de sociale medier Twitter, Google+, LinkedIn og Facebook. Du er altid velkommen til at kontakte mig på e-mail: mm@mogens-moeller.dk eller mobil 27 49 07 54.
Dette indlæg blev udgivet i konverteringsoptimering, splittest, Trustpilot, webshop. Bogmærk permalinket.

11 kommentarer til Resultat af splittest: Kan Trustpilot give mere salg?

  1. Christian Frederiksen siger:

    Wow. Det er vildt.

    Nu nåede jeg ikke gætte. Men jeg troede ikke tp kunne hæve konverteringsraten så meget.

    Dejligt du deler.

  2. Hej Mogens,

    Det er fedt, at TrustPilot havde den ønskede effekt.

    I forhold til mine tests som gav det modsatte resultat viser det, hvor vigtigt det er at teste effekten af de tiltag man udfører for at øge salget – det er meget svært at generalisere om konverteringsoptimering.

  3. Interessant test. Først tænker man egentlig, at det ikke burde betyde noget – måske bare tilføre mere støj, men med udgangspunkt i Social Proof (en grundlæggende faktor i mennesket), så er det måske ikke så mærkeligt.

    Som menneske, hvis man ikke er sikker, så ser man tit, hvad andre gør, hvorfor positive anmeldelser bevirker en til at handle, da andre også har gjort.

  4. Patrick Olsen siger:

    Det var sørme en stor forskel Mogens! Tak for at dele resultatet med os 🙂

    Jeg har før set splittests hvor det også har været skadeligt for en shop at benytte sig af Trustpilot (hvor de stadig havde gode anmeldelser). Det kommer meget an på placering og shoppens generelle layout. Så rådet er at alle bør teste det inden de stoler 100% på det.

    Er det “gennemgået salg” der er sat som konverteringsparameter?

  5. Henrik Hoyer siger:

    Hvor længe kørte du testen?
    Hvor mange besøgende?
    Hvor mange konverteringer?

    • Mogens Møller siger:

      Hej Henrik

      362 konverteringer.

      Konverteringsraten og varighed vil kunden gerne holde hemmelig.

  6. Rene Bygballe siger:

    Hej Mogens,

    Feeaadt resultat. Vi bruger TP aktivt på vores webshop http://www.jef.dk. Vi har ikke målt på effekten, men vi vækster med over 50 % i vores online salg, og jeg er overbevist om at TBs visuelle synlighed skaber tryghed og troværdighed hos vores besøgende og potentielle kunder og dermed påvirker salget positivt. Tak for en super blog og en kanon test.
    /René
    Jydsk Emblem Fabrik A/S – jef.dk online salg af sportspræmier

  7. Hej Mogens

    Meget interessant. Jeg betvivler ikke resultatet overhoved. Jeg tror dog du har ramt et yderpunkt.
    Det kunne være rigtigt interessant lave et split på eksiterende kunder og nye kunder. Jeg har en hypotese om at trustpilot er rigtig godt hvis man ikke har handlet der før, men måske væsentligt mindre vigtigt hvis det er folk der allerede har positiv erfaring med virksomhedden.

    – Piotr

  8. Carsten Holm siger:

    Hej Mogens

    Jeg har også i en årrække kørt med Trustpilot, men har dog aldrig fortaget splittests – desværre. Jeg tror effekten af Trustpilot kommer an på hvilken side det er man har. På min side er 70-80% af kunderne kvinder, og der tror jeg den har en større effekt, da kvinder er mere forsigtigt end f.eks. mænd som handler reservedele til bilen. Kan man måle på hvilket køn som reagerer positivt på Trustpilot?

  9. @Dynepusheren siger:

    Vi kører med TP og har gjort mere ud af det, både med baggrund i splittest, men også fordi vi ikke vil betale for e-mærket.

    Men det er da fedt at se, at det faktisk hjælper at have mærket på siden 🙂

    Jakob

Skriv et svar til Henrik Hoyer Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *