Sådan ser du heatmaps af dine split tests

Se næste videoguide
Sådan tjekker du testvarianter i forskellige browsere

Transskribering
Hej, mit navn er Mogens Møller. Jeg vil i denne video vise dig, hvordan du aktiverer og ser heatmaps af dine splittests. Det vil jeg gøre med splittestværktøjet Visual Website Optimizer.

Når du bruger det her splittest-værktøj, er der faktisk en indbygget funktionalitet i, hvor du kan se heatmaps.

Hvis du går i gang med, eller allerede er i gang med Visual Website Optimizer, så har du faktisk et heatmap-værktøj, så du bliver fri for at integrere et andet eksternt system til det.

Det er jo vældig smart, og det smarte ved at gøre det i selv splittest-værktøjet er, at du kan se heatmaps i de forskellige test-varianter.

Det vil jeg lige prøve at vise dig. Det er meget, meget simpelt. Jeg vil lige prøve at vise dig, hvordan du finder frem til det.

Jeg har her en splittest, som egentlig er kørt færdig. I den her test vil jeg egentlig gerne se, hvordan de enkelte besøgende har interageret på de enkelte test-varianter.

Så klikker jeg ind og siger ”Heatmaps & Clickmaps”. Her har jeg så de forskellige test-varianter. Vi tager så den sidste herovre, for lige at se, hvordan heatmaps ser ud på den.

Hamsteren skal lige løbe rundt… Nu begynder der at ske noget. Sådan!

Nu får vi et billede af, hvordan de besøgende har interageret med siden. Vi har klikket på, hvor deres mus har kørt hen via det her heatmap. Du kan så køre op og ned på intensiteten her, hvis det er lidt svært. Du kan faktisk vælge her, om du kan vil have Heatmap eller om du kun vil vise deciderede kliks på siden.

Så kan du vælge de forskellige test-varianter. Det kan f.eks. være, hvordan det ser ud på denne test-ramp. Om der er en forskel i hvordan de klikker. Nu ved jeg for eksempel at på den jeg vil vise nu, er der en større call-track, altså en større knap på selve det her banner. Her kan vi faktisk se, at lidt flere er gået herudover og har klikket på knappen, i og med at vi har gjort den lidt større.

På den måde kan du gå ind og analysere lidt på, hvordan folk bruger din side, og hvad de klikker ind på.

I dette tilfælde er der rigtig mange der bruger søgefunktionen. Det er et rejse-website. Mange starter ud med at trykke på de her input-felter der er herover. I mange andre tilfælde vil det se væsentligt anderledes ud. Og det kan være væsentligt at få set, om folk klikker på de elementer du har på din side. Og det kan du bruge de her heatmaps til.

Jeg håber, at du kunne bruge denne video. Rigtig god fornøjelse.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Sådan ser du heatmaps af dine split tests, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *