Sådan splittester du et billede

Se næste videoguide
Sådan splittester du en overskrift

Transskribering
Mit navn er Mogens Møller og jeg vil i denne video vise dig, hvordan du splittester et billede på din webshop. Det vil jeg vise dig med splittest-værktøjet Visual Website Optimizer.

Lad os sige, at vi på denne webshop Skibutikken.dk vil have udskiftet forsidebanneret. Vi prøver at køre en splittest på, om vi kan vise et andet banner, og på den måde forhåbentlig konvertere bedre.

Det vi simpelthen gør, er, at vi tager URL’en på den side vi vil splitteste, kopierer den. Går ind i Visual Website Optimizer. Så går vi op i toppen her ”AB test”. Hvorefter vi sætter URL’en ind her.

 

Så går vi videre: ”Create test”. Så kommer vi ind her. Og får egentlig et overblik over selve siden som den nu ser ud, som den ser ud i vores browser. Men som du kan se, når vi kører musen henover enkelte elementer, så har vi faktisk en som lige markerer de enkelte ting. Og det er altså denne her editor som Visual Website Optimizer har lavet, hvor man kan gå ind og pille de elementer ud, man vil rette i.

I dette her tilfælde, er det forsidebanneret vi gerne vil ændre, så det klikker jeg på.

Så får vi en masse muligheder frem. Mange af de andre muligheder bliver beskrevet i nogle af de andre videoer. Men her er det altså bare billedet vi skal ændre. Så kan vi gå på vores computer, og finde det billede vi vil have.

Så har vi vores kontrolversion her, som er et kæmpe skiudsalg, og så har vi vores nye version, som vi gerne vil se, om vi kan få til at konvertere endnu bedre.

 

Det er altid en god idé, at give din nye version et navn, sådan at du, når kigger på dine testresultater, kan se forskel og se hvad du egentlig tester på.

Vi siger lige ”Forsidebanner: Nyheder vælter ind”. Sådan!

Så har vi faktisk det vi skal bruge til vores test. Vi går videre, og kommer til siden, hvor vi skal indtaste vores mål; det fortæller jeg mere om i en af de andre videoer der kommer. Jeg vil her ganske kort have et par mål ind, så kan du få det beskrevet nærmere i en af de andre videoer.

Vi sætter et mål ind på indkøbskurven. Så sætter vi også et mål ind for at bestille en ordre, eller laver en ordre. Vi sætter den afsluttende ned på det primære mål. Og går videre.

Så kommer vi til siden, hvor vi kan give vor test et navn. Det kan være ”Nyt forsidebanner: Nyhederne vælter ind”. Så kan du ellers udfylde de andre felter, og sætte din test i gang.

På den måde har du egentlig sat en splittest i gang, hvor du tester et billede af.

Så simpelt er det. Det tager kun et par minutter. Og så er du i gang!

Jeg håber, du kan bruge videoen her. Rigtig god fornøjelse.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (6 votes cast)
Sådan splittester du et billede, 10.0 out of 10 based on 6 ratings

6 kommentarer til Sådan splittester du et billede

  1. Udmærket video Mogens

    Den er meget forståelig og det er godt i mit tilfælde;-).
    Jeg bruger ellers normalt optimizly, men vil da lige prøve visual website optimzer.

    Inden jeg lige går i gang, hvor mange brugere syntes du der skal gå igennem en splittest, før man har et ordentlig resultat?

    Frank

  2. Mogens Møller siger:

    Hej Frank

    Tak for de flinke ord.

    Hvor mange du skal have igennem afhænger af, hvor stor forskel der er på dine testvarianter.

    Men en typisk tommelfinger-regel er, at du gerne skal have 50-100 konverteringer på hver variant.

  3. Hanna Dolfi siger:

    Hej Mogens

    Jeg anvender visual website optimizer men oplever at testen ikke måler konvereringerne. Koden ligger på hjemmesiden og jeg har tjekket koden fra de tidligere test og det er den sammen. Har du et tips til hvad det kan være? Er ret fustreret over at jeg ikke kan få det til at virke.

    Hanna

  4. Mogens Møller siger:

    Hej Hanna

    Tak for din besked.

    Hvis koden har fungeret før og det er nøjagtig den samme kode som du har indsat igen, så ved jeg ikke, hvorfor det ikke virker. For så burde det virke.

    I så fald synes jeg du skal kontakte VWO supporten, som ofte er meget hjælpsomme.

  5. Klaus siger:

    Jeg har gennem lang tid overvejet om jeg skulle i gang med at split teste, og dit indlæg har, har fået mig til at overveje det endnu en gang.

    Det lyder meget mest at man kan teste forskellige kombinationer af en hjemmeside, og på den måde måle, hvad der sælge bedst. Mit problem er, at det jo også tager tid. Hvor stor i stigning oplever i typisk i konvertering, hvis man starter med teste.

Skriv et svar til Frank Eskelund Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *