Det skal jeg høre til Marketing Camp 2012

Nu får Københavnerne endelig lov til at opleve det i egen by – det succesfulde event Digital markedsføring som de sidste par år er blevet afholdt i Holstebro, rykker nu til hovedstaden under navnet Marketing Camp 2012 med et program, der… ja… SPARKER RØV!

Hvis du har nogen som helst interesse for online markedsføring, så må du ganske enkelt ikke snyde dig selv for dette event.

Jeg er meget stolt over selv at være en af talerne, hvilket jeg selvfølgelig glæder mig meget til. Men heldigvis er der fire runder af en times varighed, så jeg får også selv mulighed for at se tre andre oplæg.

De andre gange arrangementet er blevet afholdt i Holstebro har der altid været en livlig diskussion over morgenkaffen, hvilke oplæg de enkelte deltagere har valgt. Denne diskussion håber jeg at kunne tage fat på allerede nu vha. denne blogpost.

Ofte ender jeg nemlig med at ombestemme mig i sidste øjeblik, fordi nogle andre deltagere har spændende insights om enkelte talere og deres oplæg. Og da jeg faktisk kender en del af talerne håber jeg også, at mine insights kan hjælpe dig i udvælgelsen af det optimale spor for dagen.

Nå, her kommer mine umiddelbare kommentarer til de enkelte oplæg og mine favoritter. Husk, indlægget her er 100% subjektivt og skrevet frit fra leveren, så blot fordi jeg måske ikke kan se det store lys i et specifikt oplæg, kan det sagtens have stor værdi for dig.

Runde 1
Uha, det starter hårdt ud med flere af de helt store kanoner og personligheder, som har været kendt online gennem flere år.

DERFOR SKAL DU HAVE EN MOBIL STRATEGI – Peter Schjødt
Mobil strategi… helt sikkert spændende og bestemt en vigtig del af fremtiden! Dog tyder det på, at store dele af oplægget kommer til at omhandle QR-koder, hvilket jeg ikke rigtig kan se lyset i. Måske jeg skulle tage denne for at blive overbevist?

FORMULARER TIL PARADISE HOTEL-SEGMENTET – Morten Vadskær
Vadskær er efterhånden en erfaren taler og han leverer altid meget konkrete og lavpraktiske oplæg, som man selv kan gå hjem og implementere umiddelbart efter oplægget. Derudover er hans oplæg altid krydret med tør nordjysk humor f.eks. havde han blandet Bamse og Kylling ind i Google Analytics tricks og split test cases sidste gang jeg så ham.

7 TIPS, DER KAN ØGE EFFEKTEN AF DIN EMAIL MARKEDSFØRING NU! VIND EN TUR TIL PORTUGAL – Michael Leander
7 tips til effektive nyhedsbreve kan jeg, som webshopejer, altid bruge. Derudover har jeg aldrig hørt Michael Leander før, som ellers skulle være en erfaren foredragsholder med oplæg i flere end 35 lande. Dog synes jeg, det virker lidt corny, at han lokker med en rejse til Portugal?

INTERNETTETS G-PUNKT – Thomas Rosenstand
G+ er helt sikkert et spændende emne og SEO mæssigt begynder det at have betydning. Rosenstand er garant for kvalitet. Men jeg må indrømme, at Google ikke rigtig har overbevist mig om deres social-media kompetencer endnu og selve SEO-vinklen interesserer mig ikke så meget (sorry, jeg er konverteringsmand 🙂 ), men folk der skal vide det sidste nye indenfor SEO skal nok høre med her.

SÆLG MERE MED ANALYTICS – Jacob Kildebogaard
Hr. Kildebogaard – analytics-hajen Numero Uno! Helt sikkert et oplæg med bang-for-the-buck. Han skriver dog, at oplægget er for folk, der kun i lav grad har arbejdet med Analytics data, så jeg hopper over. Men er du grøn på Analytics området, så er dette, i mine øjne, et must-see!

TRUSTPILOT VS E-MÆRKET – Joakim Ditlev
Så skal der battles! Rigtig sjovt oplæg. Jeg håber, at der kommer en rigtig battle stemning, så det ikke blot bliver to salgstaler. Personligt er jeg dog ret godt inde i både Trustpilot og E-mærkets forretningsmodeller og har draget mine egne konklusioner i splittests, så jeg skipper denne.

Mit valg
Det er jo et sindssygt felt her i første runde med voldsomt kompetente folk. Jeg vælger dog Michael Leander og satser på, at han kan puste ekstra liv i salget på mine maillister.

Runde 2
Endnu engang et vanvittigt felt med en masse spændende oplæg – denne gang primært henvendt til øvede. Gid jeg kunne vælge flere oplæg på én gang!

MOBILE TRENDS – Camila Bartholdy
Et spændende mobilt oplæg igen. Jeg kender ikke umiddelbart oplægsholderen, men jeg kan se, at hun bl.a. er ekstern lektor på CBS og KEA og har arbejdet seriøst med mobile markerting i mange år. Jeg tror helt sikkert på, at dette område er fremtiden (eller nutiden).

SÅDAN SKRIVER DU WEBTEKST, DER SÆLGER – Michael Aagaard
Hr. Online tekstforfatter aka Michael Aagaard er en inspirerende ung mand. Han er altid ulasteligt klædt i skjorte, vest og cowboy-støvler, men i stedet for lassoen smider han konkrete cases om sig fra store virksomheder, hvor han ofte har forbedret konverteringsraten flere hundrede procent blot ved at tviste ordstillingen eller formuleringen af overskriften. Jeg har næsten lige set hans oplæg, så jeg hopper over denne gang, men hvis du har din første gang med Michael til gode og du interesserer dig for webtekst, så er dette oplæg et must-see!

15 HÅNDFASTE TIPS TIL BEDRE ADWORDS-PERFORMANCE – Frank Hellerup Madsen
Uha… jeg håber, for alt i verden, ikke, at mine konkurrenter tager til dette oplæg. Kort og godt, Frank er knivskarp til Ad-Words og jeg vil væde en fadøl på, at hele Marketing Camp billetten bliver betalt hjem, hvis du driver blot en nogenlunde seriøs webshop og du kommer til dette oplæg.

EFFEKTIV LINKBUILDING – OVERHAL DINE KONKURRENTER – Claus Valgren Christensen
Link building er helt sikkert vigtigt i kampen på søgemaskinerne. Personligt får jeg SEO’er til at gøre det meste for mig, så jeg er ikke voldsomt interesseret i at lure disse tricks. Men arbejder du selv med link-building på dit website, så er dette garanteret lærerigt.

PERSONLIG BRANDING PÅ INTERNETTET – Ib Potter
Den gode Potter, arrangøren af hele eventet og bagmand til Danmarks bedste podcast ”PotterCut”, skal snakke om personlig branding. Potter er en meget inspirerende taler – faktisk var det ham, som i et oplæg for ca. 3 år siden overtalte mig til at komme på Twitter, hvilket har givet mig ufattelig meget værdi sidenhen.

“FRA 0 TIL 1 MILLION BRUGERE” – Martin LeBlanc
Fuck (ja, det er min egen blog, så jeg må skrive, hvad jeg vil 😀 ), det her lyder fedt! Manden bag IconFinder kommer og fortæller om, hvordan han gik fra 0 til 1 million brugere og giver tips til, hvordan andre kan gøre det efter. Faktisk har jeg selv et online produkt på trapperne (musikquizen Music Champ), hvor jeg garanteret kan bruge Martin’s erfaringer, så det er vist min vinder!

Mit valg
Et meget svært valg. Jeg ville virkelig gerne have hørt Frank Hellerup Madsen’s 15 håndfaste Ad-Words tips, men jeg bliver ganske enkelt nødt til at vælge Martin LeBlanc. Jeg har aldrig hørt ham før og så er hans oplæg om at opbygge et nyt online produkt højrelevant for min situation.

Runde 3
Så er det blevet min tur sammen med 5 andre spændende herrer.

MCDONALD’S COINOFFERS – HANDS-ON ERFARINGER FRA EN BANEBRYDENDE DANSK APP KAMPAGNE – Jacob Møller

KOM I GANG MED BRUGERTEST OG FIND GULDET PÅ DIT WEBSITE – Mogens Møller

LOCAL SEARCH – MARKEDSFØRER DU DIN VIRKSOMHED LOKALT? – Rasmus Himmelstrup

ONLINE COWBOY MARKETING – Casper Blom

EFFEKTIV FACEBOOK STRATEGI – Thomas Bigum

ONLINE TIPS OG TRICKS FRA REJSEBRANCHEN – Brian Andersen

Da jeg jo skal snakke, behøver du ikke bruge en masse krudt på alternativerne 🙂 Vil du blive fortrolig med det absolut vigtigste værktøj til konverteringsoptimering, så gå ikke glip af mit oplæg. Jeg kan afsløre, at du vil komme til at se en live brugertest blive udført under oplægget! Er det dit website, som skal brugertestes, så smid mig lige en mail hurtigst muligt.

Hvis du i forvejen ved alt om brugertest, så skal du selvfølgelig vælge et andet oplæg. Umiddelbart vil min favorit være Casper Blom. Jeg har mødt ham nogle gange, han er en fed fyr og så kan han altså nogle beskidte cowboy tricks!

Runde 4
En stærk afslutning på dagen med et par indlæg, som henvender sig til alle.

PRESSEMEDDELELSER – Jens Hamborg Koefoed
Jeg kender ikke umiddelbart Jens, men jeg ved af egen erfaring, hvor ufatteligt værdifuld positiv omtale kan være. Og det lyder til, at Jens kan nogle tricks med pressemeddelelser, som bestemt er værd at høre.

SEEING IS BELIEVING – TRY CLICK TRACKING – Mikkel Clausen
Click tracking ey… spændende nyt emne. Clickmaps og heatmaps er et rigtig spændende værktøj, som jeg selv bruger meget i hverdagen. Det lyder også til, at Mikkel tager nogle konkrete cases med, hvilket altid er et hit!

GOOGLE ANALYTICS RAPPORTEN OVER ALLE RAPPORTER – Søren Sprogø
Så er ”The grumpy old man” aka Søren Sprogø på banen med hans berømte ”Rapport over alle rapporter”. Det er en voldsom spændende rapport, som jeg selv har implementeret på samtlige kunder, hvor jeg har hjulpet med optimering via Analytics. Har du til gode at finde ud af, hvad det handler om, eller vil du blot gerne have det grundigt uddybet, så tag ind og hør Sprogø.

FACEBOOK-MARKETING: SÅDAN GØR DU KUNDERNE TIL SÆLGERE! – Mikael Lemberg
Jeg har stadig til gode, at høre om virksomheder, der virkelig har haft succes på Facebook. Måske er det blot fordi, jeg ikke fatter hvad succes på Facebook er for en virksomhed? Tjaa.. jeg er personligt meget grøn på dette område og overvejer, om ikke denne gut som faktisk arbejder hos Facebook i Dublin, måske er manden, der kan åbne øjnene for mig.

SØGEMASKINEOPTIMERING FOR BEGYNDERE – Thomas Rosenstand
Rosenstand er tilbage i Danmark for at banke noget grundlæggende SEO viden ind i os danskere, som efterhånden dagligt bliver telefon-bombet af aggressive nye SEO-virksomheder, der lover TOP placeringer på konkurrenceprægede søgeord. Thomas ved hvad han snakker om, så hvis du er i vildrede vedr. det SEO, så er dette et must-see!

PATH TO CONVERSION – Thomas Sønderstrup
Path to conversion – et rigtig spændende emne, som der ikke er blevet talt meget om tidligere. Jeg kender ikke meget til oplægsholderen, men han lyder til at være en erfaren mand og det at forstå vejen til konvertering, er voldsomt interessant.

Mit valg
Jeg har til gode for alvor at forstå, hvorfor virksomheder skal være på Facebook. Nu kommer der sandelig en Facebook repræsentant helt fra Dublin, så nu giver jeg ham chancen.

Spar 2.240 kr.!!!
Jeg går ud fra du naturligvis allerede har købt billet til dette suveræne arrangement. Med denne billet skal du vide, at samtidig kan få 15% rabat på mine brugertest og splittest arrangementer! Ja, du hørte rigtigt! Hvis du har købt billet til Marketing Camp 2012 kan du få 15% rabat på mine arrangementer i hele landet og spare op til 2.240 kr. afhængig af, hvilken pakke du vælger.

Booom! Hvis ikke det kan få dig til lommerne, må det simpelthen være fordi du er bortrejst i disse dage, ellers er der ingen fornuft til 🙂

Hvad skal du høre?
Nu har du fået mine inputs og insights til de forskellige oplæg. Lad mig høre dine. Jeg er  ikke 100% fastlagt på oplæggene endnu, så dine inputs og tanker modtages med kyshånd.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Det skal jeg høre til Marketing Camp 2012, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Kunne du lide mit blogindlæg?

Så vil jeg blive rigtig glad, hvis du gider dele det.

På forhånd tak!

Om Mogens

Jeg er specialist i konverteringsoptimering og arbejder som e-handelskonsulent i mit eget firma KVO. Du kan finde mig på de sociale medier Twitter, Google+, LinkedIn og Facebook. Du er altid velkommen til at kontakte mig på e-mail: mm@mogens-moeller.dk eller mobil 27 49 07 54.
Dette indlæg blev udgivet i digital markedsføring, event, konference, kursus, online markedsføring, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

9 kommentarer til Det skal jeg høre til Marketing Camp 2012

  1. Hej Mogens – fed gennemgang og tak for de pæne ord, jeg sætter stor pris på dem!

    Vi ses d. 19 i Københavnstrup 😉

    – Michael

  2. Joakim Ditlev siger:

    Lækker opsummering, Mogens.
    Jeg skal speake på vegne af Trustpilot – forventer helt klart en underholdende debat, da der er mange holdninger for og imod både e-mærket og Trustpilot.
    Ser frem til at se andre spændende indlæg og måske også få lejlighed til at hilse på dig IRL.

    /Joakim

    • Mogens Møller siger:

      Super Joakim. Jeg har nu opdateret indlægget så dit navn fremgår.

      Jer og e-handelsfonden er jo faktisk meget forskellige, men så alligevel går I ind under troværdighedsskabende elementer på et website og kommer på den måde lidt i konkurrence, da nogle webshops prioriterer enten det ene eller det andet. Det bliver spændende, om I kan få gang i en god debat.

  3. Rosenstand siger:

    Hej Mogens
    Tak for omtalen og ordene. Vi ses den 19!

    • Mogens Møller siger:

      No problem Thomas. Jeg synes, det er sejt, du tager hele vejen til DK for at tale på disse events – stor respekt!

      Forhåbentlig bliver der tid til at snakke over en fadøl om aftenen.

  4. Fed gennemgang af dagen! Håber jeg kan leve op til dine forventninger i sidste runde. 🙂

  5. Lars siger:

    Mange tak for den gode gennemgang, jeg er stadig ved at prøve at flytte nogle møder, så jeg kan nå med. Dine kommentarer gav mig lidt ekstra stof til eftertanke, om hvem man skal se 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *