Alle vil vide: Konverterer Trustpilot bedre på min webshop?
Efter mine tidligere blogindlæg, hvor jeg splittestede effekten af Trustpilot, er jeg blevet kontaktet af mange webshops, der ligeledes vil finde ud af: Konverterer det bedre på min webshop, hvis jeg viser Trustpilot anmeldelser?
Resultaterne afhænger af implementeringen
Jeg tror resultaterne af splittestene afhænger meget af, hvor og hvordan Trustpilot anmeldelserne bliver vist og implementeret.
Det giver en række indlysende spørgsmål:
- Skal Trustpilot boksen vises med eller uden kundeanmeldelser?
- Skal boksen vises med eller uden link til Trustpilot profilen?
- Har det overhovedet en effekt, at der står Trustpilot? Tænker folk negativt om Trustpilot efter deres tur i DR1 KONTANT? Virker det ligeså godt/dårligt hvis der blot vises kundeanmeldelser uden noget Trustpilot logo eller link?
- Er der forskel på, om boksen vises til nye eller tilbagevendende besøgende?
Alle disse spørgsmål vil du få svar på!
Men først skal du være med til en lille quiz 🙂 Hvilken version tror DU konverterer bedst?
Kort om casen
Jeg har splittestet nedenstående versioner i tjekud-flowet på webshoppen billigsport24.dk. Webshoppen sælger sportsudstyr, hvor kunderne typisk sparer 10-60% på kendte mærkevarer.
Billigsport24.dk har nogle år på bagen (startet i 2005) og er ikke i ”sidste nye design”. Men tag ikke fejl, der kommer mange ordre igennem. Webshoppen beskæftiger 4 fastansatte og 5 pakkere.
A. Original (uden nogen kundeanmeldelser)
B. Kundeanmeldelser uden Trustpilot logo eller link
C. Trustpilot kundeanmeldelser uden link
D. Trustpilot kundeanmeldelser med link til Trustpilot profilen
Grafisk det samme som version C – blot med link til billigsport24.dk’s Trustpilot profil.
Hvad tror du?
Hvilken version tror du konverterer bedst?
Kom med dit bud. Jeg offentliggør resultatet på torsdag d. 10. januar.
Splittest: Trustpilot kundeanmeldelser vs. egne kundeanmeldelser,
Tak for endnu en spændende case. Det er altid sjovt, at få lov til at gætte med 🙂
Jeg vover det ene øje med følgende rækkefølge:
C
D
B
A
Størrelsen af efekten tør jeg næsten ikke gætte på, men mon ikke vi taler +20% fra A til C
Rigtig spændende splittest.
Jeg tror version D vinder fordi personerne så kan se webshoppens trustpilot side.
Spændende 🙂 Glæder mig til at se resultatet.
Min tanke ville være D, C, B og A i den rækkefølge med flest konverteringer. Men tager det frække bud, og siger, at B konverterede bedst, C på en flot 2 plads efterfulgt af D, og A. (Lidt for at bibeholde spænding i konkurrence)
Tror at trustpilots omdømme har fået et knæk, så derfor er kundebedømmelserne de vigtigste (stik mod alle odds). Desuden vil et link til trustpilots side “miste” nogle kunder i salgstragten.
Jeg går efter C.
TrustPilot logo som stadig giver en hvis troværdighed, men uden linket der får folk væk.
Superintressant! Jag tror som Claus på altenativ C när det gäller konvertering. /P
Jeg er i en helt anden vogn end forrige kommentarer.
Jeg ville helst købe i version B, og tror derfor mest på den.
Jeg tror at “kunders vurdering” er bedre en “Trustpilots vurdering” (selvom det i bund og grund er det samme)
Det ville dog ikke overraske mig om de 4 versioner ligger meget tæt.
Det havde været noget andet hvis det var selve produktsiden der blev testet med brugeranmeldelser.
Jeg er overbevist om at version C er bedst! Klart bedst? Svært at sige..Hvis stikprøven er stor nok, så tror jeg på, at man med 95% sikkerhed kan konkludere at den version er bedst. Mit bud ihvertfald.
René
Jydsk Emblem Fabrik A/S | http://www.jef.dk
– Online salg af sportspræmier og reklameartikler med logotryk
PS: jeg kan ikke lægge noget i indkøbskurven i FireFox (version 16.0.2)
Jeg klikker på knappen og intet sker….
– Er det bare mig?
PPS:
Det er på produktsiden jeg ikke kan få knappen til at virke. (ingen af dem)
På produktoversigten virker knappen “Køb” som den skal.
Håber i kan bruge det til noget.
Hej Kristian
Tak for input!
Bruger du PC eller Mac?
Tror ikke at linket til Trustpilot gør så meget – nogle vil bruge det, andre vil ikke. Det der er væsentligt er, at de kan se anmeldelserne kommer fra Trustpilot, og altså ikke er nogle “opdigtede” anmeldelser.
Derfor tror jeg vi ser C som vinder, med D som runner-up.
D,C,B,A
Hej
Jeg tror på C efterfulgt af B, men med relativt små variationer – tror ikke, at trustpilot har lidt nogen større skade af DR1 programmet
Henrik
http://www.ok-linser.dk
– specialiseret i farvede kontaktlinser uden styrke
Hvis en side ikke virker overbevisende, har man brug for det andet sted fra.
Og jeg ville selv eks. vis bruge trustpilot til dette.
Og et link gør det nemmere
Så jeg mener D
Jeg stor D er bedst
Jeg tror at version B med kundevurderinger klarer sig bedst
Mit bud er D…
Mit umiddelbare bud er B – eller, det håber jeg i hvert fald det er 😉
Jeg synes det er lige så troværdigt med egne kundeudtalelser (i sær hvis de er taget fra en offentlig Facebook-profil, så hvis kunderne skulle gå der ind og kontrollere vil man virke yderligere troværdig) som det er med Trustpilots.
Om DR KONTANT har haft en negativ effekt – det tror jeg ikke.
Mit gæt er D,C,A,B
Jeg tror mest på B, fordi den viser anbefalinger uden en masse dikkedarer.
Super interessant Mogens 🙂
Jeg arbejder pt. hos Trustpilot og jeg tror på C, da D med sine links måske sender nogle kunder væk.
Dog kunne det være meget interessant, at se hvor mange som trykker når der er et link i D, da det må være et tegn på de behøver yderligere verifikation af de er sande?
Er det noget som du også vil offentliggøre?
/Thomas
Hej Thomas
Vi målte desværre ikke, hvor mange der trykkede på Trustpilot linket i version D. Men nu hvor resultatet er offentliggjort viser det sig, at versionen med link konverterer dårligere end versionen uden link. Så mon ikke der er nogen der trykker og muligvis ikke kommer tilbage igen.